09.02.2010 cocuk üzerinden başvurumu yaptım

ALMANCAX FORUMLARINA HOŞGELDİNİZ. FORUMLARIMIZDA ALMANYA VE ALMANCA HAKKINDA ARADIĞINIZ HER TÜRLÜ BİLGİYE ULAŞABİLİRSİNİZ.
    hasan27
    Katılımcı

    02.09.2010 salı günü sabah 10:15 te ankara konsoloslugundan cocuk üzerinden aile birleşimi için baş vurumu yaptım 1 gün sonrası yani 10.02.2010 sabahı saat 11:00 da eşimi aramışlar e evraklarımın ellerinde oldugunu incelemeye alındıgını söylemişler 22.02.2010 pazartesi saat 13:30 eşimi cagırmışlar ama ne icin cagrıldı bilmiyoruz hakkımızda hayırlısı rabbim sevenleri sagsalim eşine cocuklarına kavuşturması dileklerimle  cofe:)

    yasin demir
    Katılımcı

    hayırlı uğurlu olsun kardeşim

    MACO_ERKEK
    Katılımcı

    ben bir sey soracam ben 3 ay önce evlendim eşim almanyada hamile aile birleşim sınavı şartmı, ben yeni kanuna göre şart değil biliyordum..yardımcı olursanız sevinirim…

    hosibaba
    Katılımcı

    ben bir sey soracam ben 3 ay önce evlendim eşim Almanya'da hamile aile birleşim sınavı şartmı, ben yeni kanuna göre şart değil biliyordum..yardımcı olursanız sevinirim…

                                                            Yeni  Göç Yasası

    Göç Yasası 30 Temmuz 2004'de Federal Başbakanlıkça hazırlanıp 5 Ağustos 2004'de de kamuya açıklandı. Kanun, açıklandığı günden itibaren kanuni yetki ve kararname bazında, hukuki olarak yürürlüğe girmiştir. Aslında sözkonusu olan, Göç Yasası'nın uygulama kuralları, işe almalardaki kanuni kısıtlamaların ve uyum kurslarının düzenlenmesi ve uygulanmasıdır. Kanunun bir kısmı 1 Eylül 2004'de yürürlüğe girdi. Bu bölüm Bundesamt für Migration und Flüchtlınge (BAMF) -Federal Göç ve Göçmen Dairesi- nin görevdağılımını ilgilendiriyordu. 1 Eylül 2004'den beri BAMF'daki 'Tekbaşına karar vericiler'in (Horst'daki Hakimler) tekbaşına karar verme bağımsızlıkları kaldırıldı. Kanunun ana özünü oluşturan İkamet Yasası (AufenthG) ''Yabancıların ikameti (Oturum), uyum ve çalışmasını düzenleyen kanun'' 01 Ocak 2005'de yürürlüğe girecek. 

    Aşağıdaki yenilik ve değişiklikler bugüne kadar geçerli olan hukuki duruma karşılık teşkil edecek.

    Oturma izinlerinin sayısı ikiye indirilecek. Aufenthaltsbefugnis, Aufenthaltsbewilligung, süreli ve süresiz Aufenthaltserlaubnis ve Aufenthaltsberechtigung yerine sadece iki oturum izni türü öngörülüyor:

    -bir tane (Süreli) Aufenthaltserlaubnis ( Oturum İzni)

    -bir tanede (Süresiz) Nıederlassungserlaubnis (Yerleşme izni).

    Oturum izni herzaman bir amaca bağlı olarak verilecek. Burda yirmiden fazla amaç kanunda türetilmiş. Oturum izninin veriliş amacına bağlı olarak değişik haklar oluşuyor (ör: çalışma hakkı önceliği gibi). Yani Oturum izni (Aufenthaltserlaubnis) bundan önceki Oturum izni değildir!

    Budesamt für die Anerkennung auslandische Flüchtlinge (BAFL) ''Federal Yabancı Göçmenleri Tanıma Dairesi'' kaldırılıp yerine

    -Bundesamt für Migration und Flüchtlinge (BAMF) ''Federal Göç ve Göçmen Dairesi''

    getiriliyor. Ve BAMF'a ek görevler düzenleniyor (Îkamet Yasası 75.Mad.)

    İşgücü alanında, kalifiye işgücü ve girişimci göçüne kolaylıklar getiriliyor. Bu alanda bu güne kadar geçerli olan yönetmelikler (AAV, ASAV, IT, -VO) yerine yenisi getirilmeden yürürlükten kaldırılıyorlar. Sadece

    – Yüksek kalifiye elemanlara

    başlangıçta süresiz oturum güvencesi öngörülüyor. Hemen bir ''Yerleşme İzni'' alabilirler (İkamet Yasası 19.Mad.)  ve tek yada aile üyeleri ile birlikte çalışma hakkı verilir (İkamet Yasası 29.Mad). 

    -Girişimcilerin yerleşmesi

    desteklenecek. Girişimcilere, eğer bir milyon Yuro(1.000.000€) transferi ve 10 kişiye iş olanağı sağlarlarsa (İkamet Yasası 21.Mad.) bir Oturum izni verilecek. Bu koşulların yerine getirilemediği durumlarda, bire bir olarak, bölgesel yada ekonomik ilgi ve ayrıcalıklar gibi güvenlik ve finansal etkisine bakılarak ''özel'' bir karar verilebilir. 

    – Öğrencilere

    okulu başarıyla bitirmelerinden sonra iş aramak için bir yıla kadar Almanya'da kalma olanağı sağlanıyor (İkamet Yasası 16.Mad. 4. Fıkra)

    Bugüne kadar varolan iki ayrı izin (Çalışma ve Oturum) işlemi bir 'dahili fikirbirliği işlemi' ile bire indirildi. Çalışma izni oturumla birlikte, tek dosyada Yabancılar Dairesince verilecek, tabiiki Çalışma Dairesi dahili olarak onayladığı sürece; İkamet Yasası 39. Mad. 1.Fıkra. (One – stop- goverment)

    Yabancı işçi alımını durdurma/sınırlandırmak için

    – kalifiye olmayan ve düşük kalifiye elemanlar

    için durum değişmeyecek.  Belirli meslek guruplarının alımı içinse kurallar kararname ile belilenecektir. Dahası meslek üzerinde kamunun ilgisi varsa tekil durumlarda işe alınma başarılı olacak (İkamet Yasası 18. Mad. 4. Fıkra)

    – 01.05.2004'de AB'ye giren ülkelerin vatandaşları

    yalnızca kalifiye işlerde işe girebilirler (öncelik hakkı ilkesinin gözönüne alınması koşuluyla, yani bu iş için bir Alman ve/veya aynı hakklara sahip başka biri yoksa) . Burda sözkonusu olan bir geçiş süreci kuralıdır. Daha sonra bu kişilerde 01.05.2004'den önce AB üyesi olan ülkelerin vatandaşları gibi muamele görecekler. 

    İnsani nedenlerle göç bakımından tanınan ilticacılar (Cenevre Sözleşmesi) statü ve haklar bakımından politik iltica hakkı tanınanlar gibi muamele görecekler. AB Niteliklendirme Yönergesi'ne dayanılarak (İkamet Yasası 60.Mad. 1.Fıkra) Cenevre Sözleşmesi kapsamında tanınmak için devletsel olmayan yada cinsel takibatlarda geçerli neden olarak kabul görecek. 

    İnsani Pas (bugüne kadar Yabancılar Kanunu 53.Mad.)'ın durumu süreli Oturum izninin verilmesiyle iyileştiriliyor. Oturum izni insan haklarını yaralayan  yada benzeri suç işleyenlere (yasaklama nedeni AB Niteliklendirme Yönergesi) ve tekrar edenlere veya kabaca bu suçlara iştirak edenlere (İkamet Yasası 25.Mad. 3. Fıkra) verilmeyecek. Bu maddeden Pas alanlara çalışma ve aile birleşimi olanağı vardır. 

    Sınırdışı etme engellerinde (şimdiye kadar Yabancılar Kanunu 55.Mad.) 

    – Zincirleme Hoşgörüler (Kettenduldungen)'den

    kaçınma sözkonusu olduğundan eğer sınırdışı etme 18 ayın içinde gerçekleşememişse, süreli bir Oturum izni verilecek (İkamet Yasası 25. Mad. 5.Fıkra). Aile birleşimi gözönünde bulundurulmamış, çalışma hakkı önceliği yoktur. Eğer Duldung sahibi Yabancı bir suç işlemişse yada bir kusuru varsa (ör:kimliğini gizlemek gibi) oturum izni verilmeyecek. 

    – Duldung (Hoşgörü)

    değişmeyecek (İkamet Yasası 60.Mad. a. Satırbaşı)

    Eyalet hükümetinin isteği üzerine Eyalet üst yönetimi 

    – bir Zor Sorunlar Komisyonu (Hætefallkommission)' u

    oluşturabilir. Ki ülkeyi terk etmekle yükümlü olan yabancıya Oturum izni'nin kapsamından farklı bir oturum verileblilinsin. Bir Hærtefallkommission'unun kuruluşu Eyaletlerin takdirine bırakılmış (İkamet  Yasası 23.Mad.a Satırbaşı). Mecklemburg-Vorpommern Eyaleti'nde böyle bir Komisyon öngörülüyor. 

    – Çocukların getirtilmesi;

    geçerli hukuki durum  aile birleşimi dikkate alınarak korunmuş durumda. Politik iltica başvusu kabul edilenlerle ve ilticası Cenevre Sözleşmesi kapsamında kabul edilenlerin çocuklarını 18 yaşına kadar getirtme/istetme hakkı vardır. Bunun dışındakilerde yaş sınırı 16'dir.

    İkamet Yasası

    – Uyum Kursları'nı

    öngörüyor. Kurslar; bir temel- bir yapısal dil ve bir yönlendirme kursundan oluşuyor. (İkamet Yasası 43.Mad. III Bend)

    Uzun süre Almanya'da kalacak olan 'Yeni Göçmenler' (Yabancı işçiler, girişimciler, politik ilticacılar, Cenevre Sözleşmesi kapsamına giren ilticacı ve göçmenler ve yahudi göçmenler) in İkamet Yasası 23.Madde'ye göre uyumkursuna katılmaya hakları vardır. Yeni göçmenler ve Almanya'daki mevcut yabancılar eğer 2. İşsizlik parası (Arbeitlosengeld II) alıyorlarsa ve/ya uyum kursuna ihtiyaçları varsa (dil bilmeme) uyum kurslarına katılmakla yükümlüler (İkamet Yasası 44.Mad. a Satırbaşı I bendi). Kursa katılma yükümlülüğünün yerine getirilmemesi durumu Oturum izninin uztılmasında dikkate alınır (İkamet Yasası 8. Mad.3.Fıkra). Kursa katılma yükümlülüğüne aykırı davranış sosyal haklar alanında cezai yaptırım getirebilir (% 10 para kesintisi gibi). 

    Diğer göçmenler için eğer kurslarda boş yer olursa katılma hakkı tanınmış. İlticası sürenlerin ve Duldung'lu olanların uyum kurslarına katılmaya hakları yoktur.

    Federe Devlet uyum kurslarının masraflarını (İkamet Yasası 43.Mad.3.Fıkra), Eyaletler de Çocukların bakımı ve sosyal danışmanlık giderlerini karşılayacak.

    Federal Almanya'nın güvenliği için özel bir tehlikeyi veya terör tehlikesini engellemek için bir sınırdışı etme düzenlemesi (İkamet Yasası 58.Mad.a Satıbaşı) getirilmiş ki, Eyalet yönetimince, eğer federal çıkarlar sözkonusuysa federal yönetimce, olay ve olgularla desteklenmiş ''tehlike tahmini'' durumunda sınıdışı uygulanabilinsin. Buna karşı yalnızca Federal İdari Mahkemesi'ne gerekli itiraz yapılabilir. şayet sınırdışı etme engellerden (işkence, idam cezası gibi) dolayı yerine getirilemezse azami güvenliğin sağlanması için serbest dolaşımı kısıtlama, bildirim yükümlülüğü, iletişim sınırlaması vb. yaptırımlar uygulanabilir (İkamet Yasası 54.Mad.a Satırbaşı)

    Ceza infazı ertelenemez olan kaçak insan tacirleri (şebekeler), yargılama sonucu hapis cezası alırlarsa hemen sınırdışı edilecekler (İkamet Yasası 53.Mad.No:3)

    Eğer bir Yabancı, terörü destekleyen bir derneğe üyeyse yada üye idiyse, veya böyle bir birlik/ derneği desteklemişse yada destekliyorsa düzenli olarak sınırdışı edilecek. Eğer geleceğe yönelik bir tehlike söz konusuysa, zamanlama olarak geçmişte kalan üyelik ve destekleme eylemleride önem arz edecek (İkamet Yasası 54.Mad.No:5). Yasaklanmış-kapatılmış derneklerin yöneticileri düzenli olarak sınırdışı edilecekler (İkamet Yasası 54.Mad.No:7)

    Ruhani Kundakçılar (ör: Camilerdeki Kışkırtıcılar -> İkamet Yasası 55.Mad.2.Fıkra No:8) için bir ''takdirle sınırdışı etme'' kanuna yerleştirilmiş.

    Yabancılar Dairesi oturum vermeden yada oturumu uzatmadan önce kendilerinde kayıtlı olan dilekçe sahibine ait bilgileri, yasaklama/vermeme nedenlerini temellendirmek, daha doğrusu güvenlik hesaplarının kontrolü için Federal İstihbarat Örgütü, Askeri İzolasyon Merkezi, Sınır Kıriminal Dairesi, Eyalet Anayasayı Koruma Örgütü veya Kırminal Dairesi'ne iletebilir (İkamet Yasası 73.Mad.2.Fıkra 1.Satır). Sınırsız oturum izni olarak bir Yerleşme hakkı (Niederlassungserlaubnis) verilmeden önce veya vatandaşlığa geçiş başvurularında karardan önce anayasa karşıtı bilgilerin soruşturulması (İkamet Yasası 73.Mad.2.Fıkra 2.Satır) kuralı kanuna eklenmiş.

    AB Vatandaşları'nın

    birlik ülkeleri içinde serbest dolaşımını gerçekleştirmek için AB vatandaşlarına uygulanan oturum izni uygulaması kaldırılıyor. Gelecekte sadece -Almanlar gibi- Nüfus Dairelerine (Meldebehörde) ikametgah bildirim zorunluluğu var. AB vatandaşlarına oturum hakları için (AB Serbestdolaşım Kanunu 5.Mad.) bir belge verilecek.

    AB Yönetmeliği – geçici önlemlerin garantisi ve öbür üye ülkelerin geri gönderme kararlarının tanınması ve de şengen Anlaşması 26. Maddeye göre Yönetmelik kurallrının tamamlanması gerçekleştirilmiştir. 

    İltica Muhakemeleri Kanunu (AsylVfG) 13. Maddeye göre ilticanın tanınması ve sınırdışı tehlikesine karşı güvenlik için verilen 'iltica başvuru dilekçesi' İkamet Yasası 60.Mad.1.Fıkra ile ilişkilendiriliyor. Bunun üzerine, iltica başvurusundan itibaren BAMF İkamet Yasası 60.Mad. 2.Fıkradan 7.Fıkraya kadar (zielstaatsbezogen)'a göre sınırdışı etme engellerini araştıracak. Araştımanın esas noktası politik soruşturmanın esaslarını Anayasanın 16.Mad. a bendi 1.Fıkrasına, daha doğrusu Cenevre Sözleşmesi'ne göre olan kovuşturma nedenleri İkamet Yasası 60.Mad.1.Fıkrasına göredir.

    İltica başvurusuyla birlikte otomatik olarak iltica dilekçesi sahibinin iltica tarihinde Almanya'da kalan ve 16 yaşını doldurmamış, daha önce iltica talebinde bulunmamış ve herhangi bir oturum izni belgesi bulunmayan tüm çocukları içinde geçerlidir (AsyjVfG. 14.a) Bununla amçlanan aile üyelerinin 'sırayla' iltica başvurusunda bulunmasını engellemektir. 

    Tekbaşına Karar Vericilerin ve iltica işlerinden sorumlu Federal Temsilciliğin 'kararbağımsızlığı' kaldırılıyor. Bunun amacıda karar sürecini hızlandırmak ve karar mekanizmasını standartlaştırmaktır.

    ''Küçük iltica'' olarak bilinen (51.Madde) ilticacıların oturum hakları bakımından durumu ilticahakkı verilenlerle(16a) eşitleniyor (İkamet Yasası 25.Mad.). Her iki grupda başlangıçta süreli bir oturum alacaklar. Üç sene sonra, eğer iltica nedenleri hala geçerliliğini koruyorsa süresiz oturuma çevrilebilinecek.

    İltica hakkı ve küçük iltica hakkı tanınanlara Yerleşme hakkı (Niederlassungserlaubnis) verilmeden önce ülkesinde durumun değişip değişmediği araştırılacak (İkamet Yasası 26.Mad.3.Fıkra). Uygun bir araştırmanın başarısı BAMF'ın her olaya uygun yaklaşmasına bağlı! Bir itiraz davası BAMF üzerinden açılabilinir, ki bu şartlar altında oturum hakkının kaybına neden olur. Mesela 7 senelik (iltica süresi dahil) bir oturumdan sonra, hemde başarılı bir uyum çalışmasına rağmen bir Yerleşme hakkı (Niederlassungserlaubnis) daha doğrusu Oturum izni (Aufenthaltserlaubnis) geri alınabilinir.

    Dilekçe sahibi, Sınır Polisinde yada Yabancılar Dairesinde iltica dilekçesi vermesine rağmen sonradan ortadan kaybolmuş, ve formlu iltica dilekçesi vermeyerek, iltica işlemlerinin başlamasını yavaşlatanlar gelecekteki ikinci iltica taleplerinde (Asylfolgeverfahren) sınırdışı edilecekler (AsylVfG. 23.Mad.2.Fıkra). Bu şu anlama gelirki, bu koşullar altında yeni bir iltica dilekçesi ve adil bir iltica davasını bitirebilme şansıda artık olanaklı değil ve boşunadır.

    Eğer yabancı kovuşturmaya uğramadan ülkesinden çıkıp, sonrada ülkesine gidememek için kovuşturma nedenleri yaratmışsa (AsylVfG. 28.Mad.2.Fıkra) ''Küçük iltica'' gelecekte sözkonusu değildir. İzinsiz olarak gelen yabancı, iltica başvurusu yapmayan ve izinsiz giriş yaptığı kesinlikle belli olan, ama sınırdışı hapsine alınamayan, sınırdışı edilemeyen yada geri gönderilemeyenlere sınırdışı etmeyi durdurma kararından sonra bir oturum belgesi/hakkı verme yetkisi Eyaletlere bırakılmıştır (İkamet Yasası 15a. Mad.).

    Başkaca, Sınıdışı Merkezleri(Ausreiseeinrichtung)'nin kurulması olanağı öngörülmüştür. Ki bu bazı Eyaletlerde çoktan uygulanıyor. Amaçlanan gönüllü geri gitmeleri hazırlamak ve desteklemek ve sınırdışı etme için gerekli olan dökümanların hazırlanmasını hızlandırmak. Buna rağmen Eyaletlere bu sınıdışı merkezlerini kurmak için bir zorunluluk getirilmemiştir (İkamet Yasası 61.Mad.2.Fıkra). Mecklenburg-Vorpommern Eyaleti için şimdilik, bu yazının hazırlık aşamasında, böyle bir Merkezin kurulup kurulmayacağı bilinmiyor.

    Thomas Wanie

    (Yazar, Rostock'da uzmanlık alanı iltica ve yabancı hakları konusunda avukat olarak çalışıyor.)

    Herausgeber Flüchtlingsrat Mecklenburg-Vorpommern e.V.

    hasan27
    Katılımcı

    teşekkür ederim yasin kardeşim

    yasin demir
    Katılımcı

    kardeş soruna arkadaş alakasız bi metin göndermiş ama ben yazayım evet hamileliğin 5.ayından sonra doktor raporuyla kanıtlayıp çocuk üzerinden başvura biliyosun

    roman
    Katılımcı

    sayin yasin özdemir abi,
    bana da yanit verirsen cok sevinirim.benim esim tr de ,ben ise 4aylik hamileyim.esim cocuk dogmadan su hamilelik raporu sayesinde sinavsiz gelebiliyormu??ne önerirsiniz bana yanitlarinizi bekliyorum.yazilarinizi okudukca daha da umutlaniyorum.ikimizde cok yorulduk.allah razi olsun bilgileriniz icin

    RIBERY
    Katılımcı

    arkadaşim sana cevap vermek ısterdım ama daha hamılesın bunu bılmıyorum çocuk dunya ya geldıgı zamanmı önemlı yada hamıle bıle olsan dahı a 1 istemıyorlar ben bunu bılmıyorum senıde yanıltmıyayım sen kendıne ıyı araştır yada sen en ıyısı gıt yabancılar polısıne sor sana gereken cevabı alırsın  bende  çocuk üzerınde aille bırleşimı yaptım ama benden istemedıler çünku çocugum 1 yaşinda

    roman
    Katılımcı

    tesekkürler ribery arastiricam.gidicem pazartesi yabancilar dairesine.cook sabirsizlaniyorum.burdan ben bi alman avukatina sormustum bana yok öyle bise dedi illaki sinavi kazanmali.gidip kendim görüsecegim ama emin olmak istiyorum yapanlar varsa.

    sayin yasin demir abimiz bi cevrim ici görünse yanit verse bana:((hamileligin 5.ayindan sonra doktor raporuyla kanitlayip cocuk üzerinden basvura biliyosun…. bu yaziyi daha detayli aciklarmisin lütfen.riskli hamilelik dediklerimi yoksa.ne yapmam gerek.dün buldum bu siteyi sürekli bakiyorum bilgilerini paylasanlardan allah razi olsun.bi umuttur serpildi yüregime.ALLAHIM sen cümlemiz hakkinda herseyin hayirlisini nasip eyle.

    yasin demir
    Katılımcı

    roman kardeşim senin doğacak çocuğunun alman vatandaşı olacağı şartıyla yani bu şu demek senin eğer süresiz oturumun veya alman pasaportun varsa çocuğun alman vatandaşı doğacağını ispatlamış oluyosun doktor raporuda basit bişey yani çocuğun sağlıklı ve normal bir doğum olacağı ( yani riskli hamilelikle bi alakası yok aksine riskli hamileliklerde bu durum geçerli olmaz çünkü çocuğun doğup doğmayacağı belli değil çünkü bu tür başvurular çalman vatandaşı çocuk üzerinden başvuru ) böyle bir yazı alınacak doktordan hepsi bu kadar. hamileliğin 5.ayını doldurması gerekli tabi süre olarak birazdan almanya safhasından bahsedeyim eşin başvurduktan sonra almanyada senden herhangi birşey isteyemiyor ne gelir nede ev gibi bir problem çıkaramıyolar hatta ve hatta yardım bile alıyo olsan bu eşini getirmene engel teşkil etmiycek allah kolaylık versin .bu dediklerim kulaktan dolam değil arkadaşım bu kanunda ve yasada mevcut bunları bi resmi kuruma sorarken yazılı sorun ve yazılı cevap isteyin yoksa insanları uyandırmamak için yok deyip kestirip atıyolar ama yazılı yani mail yoluyla veya mektup yoluyla sorulduğu zaman yok deyip altına imza atamıyolar umarım yardımcı olmuşumdur

9 yanıt görüntüleniyor - 1 ile 9 arası (toplam 9)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.